Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

Twitter Ads: Τέρμα τα Ψέματα!

Η τελευταίες μέρες είναι εξαιρετικά σημαντικές για το Twitter. Μετά την ανακοίνωση της πρώτης επίσημης εφαρμογής για Blackberry, ανακοινώθηκε και η εξαγορά του εξαιρετικού client για το iPhone, Tweetie και η επερχόμενη αλλαγή του ονόματος του σε Twitter for iPhone που θα διανέμεται δωρεάν (το ίδιο ισχύει για το Tweetie for Mac και για την μελλοντική έκδοση για iPad).
Αύριο Τετάρτη 14 Απριλίου διεξάγεται για πρώτη φορά το Chirp, το επίσημο συνέδριο του Twitter  για τους προγραμματιστές και δημιουργούς εφαρμογών, όπου αναμένονται αρκετές σημαντικές ανακοινώσεις.
Μία από αυτές έγινε γνωστή σήμερα και αφορά τις διαφημίσεις του Twitter, ή αλλιώς τα Promoted Tweets όπως τα ονομάζει η εταιρία. Σύμφωνα με άρθρα των New York Times, του Adage, του Techcrunch και πολλών άλλων blog η διαφημιστική πλατφόρμα αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της σήμερα. EDIT: Τώρα πλέον υπάρχει και η επίσημη ανακοίνωση στο blog του Twitter.
Έχουμε γράψει αρκετές φορές στο παρελθόν για τις Twitter Ads και σίγουρα είναι κάτι που περιμέναμε με την μία ή την άλλη μορφή.

Σε πρώτη φάση οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται μόνο στο Twitter Search με βάση τα keywords που θα χρησιμοποιούν οι χρήστες στις αναζητήσεις τους. Οι εταιρίες που θα συμμετάσχουν θα αγοράζουν λέξεις κλειδιά και το σχετικό promoted tweet θα εμφανίζεται πρώτο στα αποτελέσματα ανεξάρτητα με το πότε γράφτηκε. Πρέπει να σημειωθεί ότι μόνο μία διαφήμιση θα εμφανίζεται σε κάθε search και το Twitter θα παρακολουθεί τις αντιδράσεις και την εμπλοκή των χρηστών μέσα από retweets, clicks  και άλλους παράγοντες που συνολικά η εταιρία αποκαλεί resonance. Αποτυχημένες διαφημίσεις θα αποσύρονται και οι εταιρίες δεν θα πληρώνουν για αυτές.

Σε αυτή την αρχική φάση οι διαφημιζόμενη θα χρεώνονται με βάση τις εμφανίσεις των tweets τους (CPM) ενώ αργότερα αναμένεται να εμφανιστούν και νέα είδη χρεώσεων με βάση το πως οι χρήστες αντιδρούν με τα μηνύματα αυτά. Φαντάζομαι ότι αν πετύχει το συγκεκριμένο εγχείρημα θα δούμε Cost per Retweet, Cost per Click και άλλα. Οι εταιρίες που έχουν ήδη συμφωνήσει και θα αποτελούν τον αρχικό πυρήνα διαφημιζομένων είναι η Best Buy, η Virgin America, τα Starbucks και η Bravo.

Φυσικά η προβολή των Promoted Tweets μέσα στα αποτελέσματα αναζητήσεων είναι μόνο η αρχή της πλατφόρμας. Η επόμενη φάση θα επιτρέπει την εμφάνιση των διαφημίσεων μέσα σε clients με τους δημιουργούς τους να λαμβάνουν μέρος των εσόδων (έτσι δικαιολογείται και η δημιουργία – αγορά επίσημων clients από το Twitter που διευκολύνουν την προώθηση της πλατφόρμας) ενώ στη συνέχεια οι διαφημίσεις θα αρχίσουν να εμφανίζονται μέσα στα timeline των χρηστών και εκεί αναμένω και τις περισσότερες αντιδράσεις αφού τα δικά μου tweets θα περιέχουν τα keywords που θα εμφανίζουν μηνύματα εταιριών που μπορεί να μην ακολουθώ καν μέσα στο δικό μου timeline!

Εδώ και χρόνια ο τρόπος που θα βγάλει χρήματα το Twitter ήταν ένα αγαπημένο θέμα των τεχνολογικών blog και όλου του οικοσυστήματος του Internet. Φαίνεται ότι από σήμερα ξεκινάει η εφαρμογή του σχεδίου της εταιρίας.
Δεν γνωρίζω αν θα είναι αποτελεσματικό, αν θα φέρει χρήματα στην εταιρία ή αν θα προκαλέσει αντιδράσεις. Σίγουρα το Twitter πρέπει να αρχίσει να κερδίζει από μόνο του χρήματα και αυτό δεν είναι, φυσικά, κατακριτέο.
Αυτό όμως που με απογοητεύει είναι ότι άσχετα με το τι ακούγαμε στο παρελθόν ο τρόπος που επιλέχτηκε δεν είναι καθόλου πρωτότυπος ή καινοτόμος… Ελπίζω σε πιο καινοτόμες αναφορές στο άμεσο μέλλον, ίσως και στο αυριανό Chirp.

{Αν θέλετε να με ακολουθήσετε στο Twitter μπορείτε να το κάνετε εδώ}

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives