Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

Το Τελευταίο Αντίο στα Παλιά Groups του Facebook

Photo by Taz etc. under CC @ Flickr

Τον Οκτώβριο του 2010 το Facebook ανακοίνωσε τη νέα γενιά των γνωστών groups που προσφέρει η υπηρεσία σε μία προσπάθεια να τα αναβαθμίσει και να τα διαχωρίσει από τις Facebook Pages καθώς πολλοί χρήστες και εταιρίες δεν είχαν ξεκάθαρη εικόνα για το πως πρέπει να χρησιμοποιείται το καθένα.
Η νέα γενιά των groups έδειχνε καθαρά τα σχέδια του Facebook για την συγκεκριμένη υπηρεσία: πρέπει να χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία μεταξύ σχετικά μικρών ομάδων που επιθυμούν να μοιράζονται πληροφορίες, φωτογραφίες ή απλά να επικοινωνούν. Ιδανικά για οικογένειες, συλλόγους, ομάδες, τάξεις πανεπιστημίων και γενικά κλειστές ομάδες με κοινά ενδιαφέροντα. Αυτός είναι και ο λόγος που τα νέα group όταν δημιουργούνται είναι ανοιχτά μόνο για τα μέλη τους και όχι για όλους.

Στην αρχική ανακοίνωση το Facebook είχε πει ότι τα παλιά group θα διατηρήσουν την παλιά μορφή τους και όποιο group δημιουργείται θα έχει τη νέα μορφή και δυνατότητες αλλά τώρα αποφάσισε ότι όλα τα παλιά groups πρέπει να αποκτήσουν την καινούργια μορφή. Ας δούμε αναλυτικά πως θα γίνει αυτό αφού υπάρχουν κάποιες σημαντικές ιδιαιτερότητες στην διαδικασία.

Το σημαντικότερο που πρέπει να κατανοήσουν οι διαχειριστές και τα μέλη των Facebook Groups είναι ότι τα περισσότερα groups θα αρχειοθετηθούν (archived) και δεν θα αναβαθμιστούν (upgrade).

Όταν οι διαχειριστές κάποιού group (αλλά και τα μέλη όπως παρατήρησα) επισκέπτονται κάποιο από τα παλιά group που δεν έχουν οριστεί σαν αναβαθμιζόμενα θα βλέπουν το παρακάτω κείμενο που τους ενημερώνει για την σχετική διαδικασία:

Over the next few months, Facebook will be archiving all groups created using the old groups format. Moving forward, you can create groups using the new groups format, which makes it easy to share with the important groups in your life.

 

Με την παραπάνω διαδικασία θα μεταφερθούν όλες οι φωτογραφίες του γκρουπ, τα wall posts, τα discussions threads (θα γίνουν και αυτά wall posts) και φυσικά η περιγραφή του group. Δεν θα μεταφερθούν τα “Recent news”, οι τίτλοι των officer, το info box, το network του γκρουπ και, το σημαντικότερο, τα μέλη! Δυστυχώς οι διαχειριστές των archived groups θα πρέπει να προσθέσουν ξανά τα μέλη τους εάν επιθυμούν να διατηρήσουν το group τους.

Από την άλλη οι τυχεροί διαχειριστές των οποίων τα group έχουν επιλεγεί για αναβάθμιση θα έχουν την δυνατότητα να αναβαθμίσουν τα group τους αλλά εκτός από τα παραπάνω θα μεταφερθούν και τα μέλη τους!

Από ότι φαίνεται το Facebook θα αποφασίζει για το ποια group μπορούν να αναβαθμιστούν και αυτά θα είναι κάποια ιδιαίτερα ενεργά και σχετικά μικρά γκρουπάκια  που η υπηρεσία επιθυμεί να παραμείνουν έτσι. Για όλα τα άλλα οι διαχειριστές έχουν αρκετό καιρό να σκεφτούν τι επιθυμούν να κάνουν, αν θα δημιουργήσουν νέο group ή Σελίδα και να κρατήσουν τα στοιχεία των μελών τους.

Από τη στιγμή που το Facebook προσανατολίζει τα γκρουπ για χρήση από μέλη που είναι ήδη φίλοι ή συνεργάτες θεωρεί ότι εύκολα κάποιος μπορεί να ξανακαλέσει τα μέλη. Περιττό να αναφέρω ότι γκρουπ με μέλη που δεν είναι και φίλοι των διαχειριστών στο Facebook θα αντιμετωπίσουν τεράστιο πρόβλημα και καλό θα είναι να σκεφτούν κάποια εναλλακτική.

Θεωρώ την κίνηση του Facebook σωστή. Τα Groups δεν είναι Facebook Pages και δεν απευθύνονται σε όλους. Όπως είχα γράψει και στον Οδηγό Σωστής Χρήσης του Facebook από Εταιρίες, Οργανισμούς και Διάσημους:

“τα Groups είναι η λιγότερο επιθυμητή λύση για μία εταιρία, οργανισμό ή διάσημο πρόσωπο αφού η δυνατότητες που προσφέρουν είναι αρκετά μικρότερες από τις Σελίδες. Ακόμα και αν έχετε επενδύσει σημαντικό χρόνο στην δημιουργία του profile σας ή του group σας και έχετε συγκεντρώσει ένα σημαντικό αριθμό μελών πραγματικά αξίζει τον κόπο να προχωρήσετε στις απαραίτητες αλλαγές.”

Ακόμα και σήμερα και παρ’ ότι οι Facebook Pages έχουν αποκτήσει πάρα πολλές δυνατότητες βλέπω εταιρίες, νυχτερινά κέντρα, διάσημους κτλ να επιμένουν στη χρήση group ή και profiles για να προωθήσουν την εταιρία τους. Αυτό είναι πραγματικά μεγάλο λάθος και το Facebook προσπαθεί να το λύσει με τις παραπάνω κινήσεις.

Είμαι σίγουρος ότι αρκετά μέλη του δημοφιλέστερου social network θα δυσαρεστηθούν με τις παραπάνω εξελίξεις αλλά είναι η λογική πορεία των πραγμάτων αφού το Facebook επιθυμεί να διατηρήσει την στόχευση των προϊόντων του και τη σωστή χρήση τους από αυτούς και μόνο στους οποίους απευθύνονται. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στην σχετική σελίδα βοήθειας.

(Μην ξεχνάτε ότι η Facebook Page του NewsBytes.gr είναι online! Κάντε Like για να ενημερώνεστε για τα άρθρα μας αλλά και για άλλα τεχνολογικά θέματα που δεν καλύπτουμε εδώ!)

 

 

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives