Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ αλλαγές σε Facebook Privacy, Sharing, Places!

Το Facebook ανακοίνωσε στο blog του κάποιες εξαιρετικά σημαντικές αλλαγές όσο αφορά τον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της ιδιωτικότητας (privacy) των μελών του!

Οι αλλαγές αφορούν τόσο το τι εμφανίζεται στο profile κάθε μέλους όσο και τον τρόπο με τον οποίο τα μέλη θα κάνουν sharing τα πάντα στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο (φωτογραφίες, status updates, videos, links κτλ).

Αν και οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούν το tagging χρηστών υπάρχουν πολλές αλλαγές στο user interface που ουσιαστικά φέρνουν στην επιφάνεια επιλογές που το Facebook διαθέτει εδώ και χρόνια αλλά παρέμεναν κρυμμένες πίσω από αρκετά κλικ. Πολύ ανατρεπτικές είναι και οι αλλαγές που γίνονται στο Facebook Places αφού το Facebook αποφάσισε ουσιαστικά να καταργήσει την υπάρχουσα υπηρεσία και να υιοθετήσει ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο geolocation.

Οι περισσότεροι λένε ότι οι αλλαγές αυτές είναι απάντηση στο Google+ ενώ το ίδιο το Facebook υποστηρίζει ότι δουλεύει τις αλλαγές αυτές για περισσότερο από έξι μήνες και έχει ενημερώσει κυβερνητικές και ιδιωτικές υπηρεσίες ασφάλειας της ιδιωτικότητας πολύ πριν την έναρξη του κοινωνικού δικτύου της Google.

Η ουσία είναι ότι οι αλλαγές είναι πολύ σημαντικές, χρήσιμες, λειτουργικές και λύνουν τα πιο σημαντικά προβλήματα των μελών βάζοντας για ακόμα μία φορά το Facebook σε πλεονεκτική θέση.

Ας δούμε όλες τις ανακοινώσεις και αλλαγές αναλυτικά.

Σε γενικές γραμμές η λογική των αναβαθμίσεων είναι ότι πολλές από τις επιλογές που βρισκόντουσαν στην σελίδα των ρυθμίσεων ή δεν ήταν αρκετά κατανοητές βγαίνουν στην επιφάνεια και εμφανίζονται στο profile σας ή δίπλα σε κάθε τι που μοιράζεστε. Αυτό θα οδηγήσει και στην απλοποίηση των privacy settings αλλά και θα δίνει στην δυνατότητα στα μέλη να μοιράζονται πιο εύκολα αυτό που θέλουν μόνο με αυτούς που θέλουν.

Αλλαγές στο Profile

Όλο το περιεχόμενο και πληροφορίες του profile σας όπως η περιοχή σας, τα ενδιαφέροντα σας και τα photo albums σας θα έχουν πια δίπλα τους ένα εικονίδιο που θα σας δείχνει ποιος βλέπει αυτές τις πληροφορίες και ένα drop-down menu που θα σας επιτρέπει να αλλάξετε τις ρυθμίσεις αυτές με ένα click:

Όπως μπορείτε να δείτε στο screenshot παραπάνω αλλά και όπως θα δούμε στη συνέχεια όλες οι πληροφορίες μπορούν να εμφανίζονται Δημόσια (το Public αντικαθιστά το αμφισβητούμενο Everyone που υπήρχε μέχρι τώρα), στους φίλους μας ή με το Custom σε συγκεκριμένα άτομα ή συγκεκριμένες λίστες φίλων. Παράλληλα το εικονίδιο αλλάζει, γίνεται πιο περιγραφικό και αντί για το γνωστό λουκέτο δείχνει ένα γραφικό που άμεσα δείχνει το ποιος βλέπει τη συγκεκριμένη πληροφορία.

Ίσως η πιο σημαντική από όλες τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν είναι η εισαγωγή της δυνατότητας έγκρισης των tags!  Πραγματικά απορώ που το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο δεν πρόσφερε αυτή την δυνατότητα αφού σύμφωνα με το Facebook ήταν η πιο δημοφιλής απαίτηση των μελών του!
Τώρα πια και μέσα από μία σχετική ρύθμιση στη σελίδα των Privacy Settings μπορείτε να εγκρίνετε τα tags που κάνουν οι φίλοι σας σε φωτογραφίες, status updates, notes και οπουδήποτε αλλού πριν εμφανιστούν στο profile σας:

Μέχρι σήμερα όποιος μπορούσε να δει τις φωτογραφίες σας μπορούσε να κάνει tag όποιον ήθελε σε αυτές. Τώρα θα έχετε την επιλογή να εγκρίνετε ή να απορρίψετε το tag αυτό πριν δημοσιευτεί:

Αρκετοί γνώριζαν την επιλογή View Profile As… που υπήρχε σχετικά κρυμμένη στα privacy settings και δίνει τη δυνατότητα να δούμε το πως ακριβώς βλέπει το προφίλ μας κάποιο άλλο μέλος. Τώρα η επιλογή αυτή βγαίνει από την αφάνεια και μεταφέρετε στο προφίλ μας ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμη σε όλους:

 

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στην σχετική σελίδα που δημιούργησε το Facebook.

Αλλαγές στο Sharing

Το sharing είναι η βάση του Facebook! Εκατοντάδες εκατομμύρια μέλη μοιράζονται καθημερινά φωτογραφίες, status updates, links, videos, notes και πολλά άλλα μέσα από το Facebook και το social network προσπαθεί να τους ενθαρρύνει να μοιράζονται όλο και περισσότερα! Για να γίνει αυτό θα πρέπει τα μέλη να νιώθουν ασφάλεια ότι αυτό που μοιράζονται το βλέπουν μόνο αυτοί που πρέπει ενώ παράλληλα θα πρέπει να είναι απλό και κατανοητό το ποιος βλέπει το κάθε τι αλλά και το πως γίνεται κάθε δημοσίευση να έχει διαφορετικό κοινό.

Αρχικά, όπως και στο προφίλ σας, η δυνατότητα επιλογής και η ενημέρωση για το ποιος βλέπει κάθε post θα βρίσκετε πάντα δίπλα σε κάθε δημοσίευση που κάνετε! Θα υπάρχει εικονίδιο αλλά και περιγραφή για το ποιος θα δει (ή βλέπει) κάθε τι ενώ όταν κάνετε κάποιον tag το label θα ενημερώνετε αυτόματα ώστε να δείχνει ότι πλέον το άτομο που κάνετε tag όπως επίσης και οι φίλοι του θα εικονίδιο να δουν το συγκεκριμένο post. Το dropdown menu επίσης θα περιλαμβάνει και τις επιλογές να είναι ορατό σε συναδέλφους σας, Friend lists που έχετε φτιάξει ή και σε μέλη groups στα οποία ανήκετε.

Επίσης σας δίνεται πια η δυνατότητα να αλλάξετε την ορατότητα κάποιου post όποτε θέλετε, ακόμα και μετά από τη δημοσίευση του! Πολύ χρήσιμο!

Μία άλλη σημαντική αλλαγή είναι ότι θα μπορείτε να κάνετε tag οποιοδήποτε μέλος του Facebook ακόμα και αν δεν είστε φίλοι αλλά και οποιαδήποτε Σελίδα ακόμα και αν δεν την έχετε κάνει like! Πλέον μπορείτε άνετα να κάνετε πχ tag σε κάποια photo ανθρώπους με τους οποίους βρεθήκατε σε κάποιο κοινωνικό γεγονός χωρίς να πρέπει απαραίτητα να τους κάνετε και φίλους σας.
θα πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι για να εμφανιστούν tag που σας γίνονται από ανθρώπους που δεν είναι φίλοι σας θα πρέπει πρώτα να τα εγκρίνετε ανεξάρτητα με το αν έχετε ενεργοποιήσει την επιλογή που αναφέραμε παραπάνω (εκείνη αφορά τα tag από φίλους μόνο).

Αν παρ’ όλα τα παραπάνω αποφασίσετε ότι θέλετε να αφαιρέσετε κάποιο tag από οπουδήποτε τώρα πια θα εμφανιστούν κάποιες επιλογές που κάνουν ξεκάθαρο το τι ακριβώς μπορείτε να κάνετε. Οι επιλογές σας είναι να αφαιρέσετε την φωτογραφία ή post από το profile σας (και να διατηρήσετε το tag), να αφαιρέσετε εντελώς το tag, να στείλετε μήνυμα στο μέλος που ανέβασε την φωτογραφία για να την διαγράψει εντελώς ή να κάνετε block τον συγκεκριμένο χρήστη:

Διαβάστε περισσότερα στην σχετική σελίδα για το sharing στο Facebook

Αλλαγές στο Facebook Places

Πριν από ένα χρόνο παρουσιάστηκαν τα Facebook Places και αρκετοί μίλησαν για το τέλος του Foursquare, τις πιο πετυχημένης geolocation startup, κυρίως λόγο του μεγέθους του Facebook. Φαίνεται όμως ότι κάθε υπηρεσία είναι τελικά διαφορετική και χρησιμοποιείται διαφορετικά. Έτσι ενώ το Foursquare συνέχισε να μεγαλώνει, πέρασε τα 10 εκατομμύρια χρήστες και συνεχίζει να αναβαθμίσει την υπηρεσία του το Facebook Places δεν είχε την επιτυχία που θα περίμενε κάποιος, αναλογικά με τα μέλη του.

Έτσι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική, να απομακρυνθεί από την λογική του check-in στην τοποθεσία που βρισκόμαστε μέσω κινητού τηλεφώνου χωρίς όμως να απομακρυνθεί από τον χώρο του geolocation αφού ουσιαστικά τώρα το φέρνει παντού! Θα μπορείτε δηλαδή να κάνετε tag μία τοποθεσία (γενική ή συγκεκριμένα σημεία, καταστήματα κτλ) όποτε θέλετε,, από όπου θέλετε (ακόμα και από τον υπολογιστή σας) και όπου θέλετε! Θα μπορείτε δηλαδή να βάλετε την τοποθεσία στην οποία τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες σας, να κάνετε tag το εστιατόριο στο οποίο θα πάτε κτλ! Δεν υπάρχουν περιορισμοί όσο αφορά το που βρίσκεστε ή το χρόνο… εντελώς διαφορετική στρατηγική και σίγουρα πιο ταιριαστή στο Facebook!

Επίσης σας δίνετε η δυνατότητα να δημοσιεύετε σε όλα τα status updates σας την γενική τοποθεσία από την οποία κάνετε το post (σε επίπεδο πόλης ή μεγάλης περιοχής) ώστε να μην έχετε πρόβλημα privacy ενώ παράλληλα θα δίνετε ακόμα ένα στοιχείο στο περιεχόμενο που δημιουργείτε. Αυτό επιδιώκει το Facebook… να ξεφύγει από το “εφήμερο” check-in και να δημιουργήσει ένα ακόμα layer πληροφοριών που θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί με πολλούς τρόπους στο μέλλον.

Δεν είναι ακόμα απόλυτα κατανοητό πως θα μετατραπεί το Places tab στις mobile εφαρμογές που τώρα δείχνει το stream των check-ins που κάνουν οι φίλοι σας αλλά από ότι φαίνεται θα μετατραπεί σε ένα Nearby stream που θα συγκεντρώνει όλες τις δημοσιεύσεις, φωτογραφίες κτλ που έχουν tags τοποθεσίες που βρίσκονται κοντά σας. Θα περιμένουμε τις αναβαθμίσεις του Facebook for iPhone και των άλλων σχετικών εφαρμογών για να δούμε πως ακριβώς θα εφαρμοστεί και εκεί η νέα στρατηγική.

Δείτε περισσότερα στην Location Page του Facebook.

 

Αυτές είναι οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν και θα αρχίσουν να εμφανίζονται από την Πέμπτη 25/8/2011 σε κάποιους χρήστες. Όπως πάντα θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να εμφανιστούν σε όλα τα μέλη.

Θεωρώ ότι ανεξάρτητα αν έγιναν λόγω της πίεσης του Google+ ή όχι οι αλλαγές είναι χρήσιμες και θα δώσουν μεγαλύτερο έλεγχο και ασφάλεια στα μέλη! Αυτό από μόνο του πιστεύω ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του περιεχομένου που μοιράζονται τα μέλη και θα ωφελήσει ακόμα περισσότερο το Facebook.

Ίσως ήρθε η ώρα να αποδεχτεί η Google ότι δεν μπορεί απλά να ανταγωνιστεί το Facebook στο χωράφι του αφού μπορεί πολύ εύκολα να αντιγράφει ή να αναπτύσσει υπηρεσίες που άμεσα θα εξαλείφουν κάθε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Google+.

Tο Google+ πρέπει να δημιουργήσει τις δικές του διαφορετικές υπηρεσίες αφού έτσι και αλλιώς έχει μία μεγάλη διαφορά από το Facebook στον βασικό τομέα του follow (στο Google+ όπως και στο Twitter ακολουθείς όποιον θέλεις χωρίς να χρειάζεται αποδοχή από μέρος του).

Ανεξάρτητα λοιπόν με τα παραπάνω το περιβόητο lockdown του Facebook φαίνεται ότι αρχίζει να αποδίδει αφού νέες υπηρεσίες, αναβαθμίσεις και δυνατότητες έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται όλο και πιο συχνά!

Περιμένουμε για τα επόμενα!

(Για άμεση ενημέρωση για τα άρθρα μας αλλά και θέματα που δεν καλύπτουμε εδώ ακολουθήστε την Σελίδα του NewsBytes.gr στο Facebook)

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives