Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

Google Buzz… Άξιζε το Buzz;

Για μία ακόμα φορά η μηχανή δημοσίων σχέσεων της Google δούλεψε καλά χθες και κατάφερε να εστιάσει για αρκετές ώρες το ενδιαφέρον του Internet στην παρουσίαση του νέου προϊόντος της με το όνομα Google Buzz. Το θέμα είναι αν άξιζε όλο αυτό το buzz που δημιουργήθηκε και αν η Google θα καταφέρει να κερδίσει κάποιο μερίδιο στο Social networking, κάτι που δεν κατάφερε ακόμα παρά τις πολλές προσπάθειες και εξαγορές που έκανε.

Ας δούμε αρχικά τι είναι το Google Buzz και στη συνέχεια θα σας πω και την προσωπική μου άποψη.

Το Google Buzz είναι με πολύ απλά και λίγα λόγια ένα Friendfeed στο Gmail σας! Είναι δηλαδή μια υπηρεσία που βρίσκεται ανάμεσα στο Twitter και στο Facebook και μέσα από την οποία μπορείτε να μοιράζεστε περιεχόμενο με τους φίλους σας (links, status updates, φωτογραφίες, videos κτλ).

Τις επόμενες μέρες που θα ολοκληρωθεί το roll out του Google Buzz σε όλους θα δείτε ένα νέο tab κάτω από το Inbox στο menu του Gmail σας. Την πρώτη φορά που θα το ενεργοποιήσετε θα δείτε ότι ήδη ακολουθείτε τα μέλη που έχετε σαν επαφές στο gmail σας και άμεσα θα βλέπετε το περιεχόμενο που μοιράζονται και το σχετικό stream. Φυσικά μπορείτε να ακολουθήσετε και άλλα μέλη όπως ακριβώς και στο Twitter.
Οι ενημερώσεις σας μπορεί να είναι ιδιωτικές και να εμφανίζονται μόνο στους φίλους σας ή δημόσιες οπότε θα εμφανίζονται στο Google Profile σας και θα γίνονται άμεσα indexed από την μηχανή αναζήτησης της Google.
Κάθε ενημέρωση διαθέτει like και I don’t like επιλογή η οποία σε συνδυασμό με κάποιο αλγόριθμο αποφασίζει ποιες από αυτές τις ενημερώσεις σας ενδιαφέρει και τις μεταφέρει στο gmail inbox σας ανάμεσα στα email που λαμβάνετε.

Ναι είναι τόσο απλό, τόσο κοινό και πραγματικά δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο αν εξαιρέσουμε την καλή εφαρμογή του geolocation μέσα από κινητά τηλέφωνα. Εκεί έχουμε μία καλή εφαρμογή που σου επιτρέπει να δηλώνεις το που βρίσκεσαι, να βλέπεις το buzz γύρω σου κτλ αλλά και πάλι δεν έχουμε κάποια σημαντική διαφορά σε σχέση με άλλες αντίστοιχες εφαρμογές. Σίγουρα το Foursquare, που τρέχει προς το mainstream με γοργούς ρυθμούς, δεν έχει κανένα λόγο να φοβάται αφού και στο Google Buzz geolocation δεν υπάρχει το στοιχείο του παιχνιδιού που προκαλεί τον εθισμό στο foursquare.

Δεν έχω να γράψω περισσότερα και αυτό είναι σπάνιο για μένα. Αλλά το Google Buzz ΔΕΝ προσφέρει τίποτα καινούργιο! Κάθε feature του χρησιμοποιείται ήδη από άλλες υπηρεσίες όπως το Facebook και το Twitter ενώ ολόκληρη η φιλοσοφία του μου θυμίζει υπερβολικά το Friendfeed.
Δεν πιστεύω ότι το Google Buzz θα πετύχει όσο ελπίζει η Google.

Όταν το Facebook έχει ήδη 400 εκατομμύρια μέλη που έχουν δημιουργήσει τα δικά τους κοινωνικά δίκτυα με πραγματικούς (τις περισσότερες φορές φίλους) και το Twitter έχει ήδη πολλούς φανατικούς χρήστες δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι αυτοί θα πρέπει να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να πάνε στο Buzz. Σίγουρα λόγω της σύνδεσης του με το Gmail όλοι εμείς που έτσι και αλλιώς χρησιμοποιούμε το gmail θα ασχολούμαστε και λιγάκι με το Buzz αλλά δεν πιστεύω ότι θα μπορέσει να κερδίσει τον χρόνο που ξοδεύουμε στο Facebook και στο Twitter. Σίγουρα υπάρχει μία εγκατεστημένη βάση συνδρομητών μέσα από το Gmail που θα δώσει μία ώθηση στην αποδοχή του αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι τα μέλη αυτά επιθυμούν να μοιράζονται περιεχόμενο με τις επαφές τους! Πολλές φορές οι επαφές στο email μας είναι εντελώς διαφορετικές από τους φίλους μας ή από τους ανθρώπους που θέλουμε να ακολουθούμε για να ενημερωθούμε για οποιοδήποτε θέμα.

Με λίγα λόγια πιστεύω ότι το Google Buzz και άργησε και είναι αντιγραφή και δεν είναι όμορφο αλλά και δεν φέρνει τίποτα καινούργιο στον χώρο των κοινωνικών δικτύων. Το ότι δημιουργήθηκε από μία τεράστια εταιρία δεν πιστεύω ότι του δίνει κάποιο πραγματικό πλεονέκτημα!

Δεν λέω ότι δεν υπάρχει χώρος και χρήση για το Buzz. Σίγουρα κάποιοι θα το χρησιμοποιήσουν και θα το συνδυάσουν με τα email τους. Θεωρώ όμως ότι εμφανίστηκε πολύ αργά για να μπορέσει να κυριαρχήσει.

Ο ανταγωνισμός, βέβαια, είναι πάντα καλός για εμάς τους χρήστες! Μπορεί να οδηγήσει σε καινοτομίες, καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη εξυπηρέτηση. Σύντομα αναμένουμε νέες υπηρεσίες από το Facebook όπως το Project Titan (υπηρεσία email από το Facebook) αλλά και την geolocation εφαρμογή του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου και ο ανταγωνισμός αναμένεται να φουντώσει και άλλο!

Δεν είμαι από αυτούς που απορρίπτουν μία ιδέα πριν καν δοκιμαστεί. Τα παραπάνω αποτελούν την αρχική μου άποψη σχετικά με την σημερινή εμφάνιση της υπηρεσίας και δεν αποκλείω σημαντικές μελλοντικές καινοτομίες ή αναβαθμίσεις. Όπως πάντα… το μέλλον θα δείξει!

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερο στο επίσημο blog post της Google, στην σελίδα buzz.google.com αλλά και σε δεκάδες άλλα blogs στο Internet ενώ σύντομα όλοι θα μπορέσετε να το δοκιμάσετε και να διαμορφώσετε την δική σας άποψη!

Δείτε και το σχετικό video της Google για την προώθηση της υπηρεσίας:

Ποια είναι η γνώμη σας για το Buzz και το μέλλον του; Σχολιάστε!

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives