Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

Οδηγός Σωστής Χρήσης του Facebook από Εταιρίες, Οργανισμούς και Διάσημους

facebook-logo

socialImage from Lumaxart

Χρησιμοποιώντας και παρατηρώντας το Facebook τον τελευταίο καιρό και σαν μέλος αλλά και σαν administrator σε Pages διαπιστώνω ότι αρκετές εταιρίες, οργανισμοί και γνωστά πρόσωπα χρησιμοποιούν εντελώς λάθος αυτά που τους προσφέρει το κοινωνικό δίκτυο.

Το αποτέλεσμα είναι η λάθος ή ελλιπής προβολή τους αλλά και η κούραση των μελών από λάθος ενημερώσεις. Ακόμα και αν κάποιος ενδιαφέρεται για τις δραστηριότητες μιας εταιρίας αυτό που επιθυμεί είναι να ενημερώνεται μέσα από τα σωστά κανάλια και όχι με όποιο τρόπο προσπαθεί να το κάνει ο κάθε ένας. Δεν θέλω να κατηγορήσω κάποιον αφού παρατηρώ ιδιαίτερα φιλότιμες προσπάθειες αλλά αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο για να μοιραστώ μαζί σας τους σωστούς, κατά τη γνώμη μου, τρόπους χρήσης του Facebook. Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι εκτός από κάποια, απόλυτα δικαιολογημένη, έλλειψη γνώσης υπάρχουν και αρκετοί που χρησιμοποιούν το Facebook με βάση τις δυνατότητες τις παλιότερης μορφής του και χωρίς να υπολογίζουν τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί μετά το τελευταίο redesign, το live stream και την αναβάθμιση των Pages.

friends Profiles

Προσωπικά πιστεύω ότι το Profile πρέπει να ανήκει αποκλειστικά και μόνο σε κάποιον άνθρωπο! Δεν είναι δυνατόν ένα προφίλ ενός ξενοδοχείου ή μιας εταιρίας να γίνεται φίλος και να προωθείται με βάση αυτά που ισχύουν για έναν άνθρωπο. Κάθε χρήστης πρέπει να έχει το δικό του προσωπικό προφίλ το οποίο πρέπει να είναι διαφορετικό από την Facebook Page (ή Public Profile) του. Ακόμα και αν η Σελίδα αυτή αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο και όχι εταιρία (πολιτικοί, καλλιτέχνες, αθλητές κτλ) πάλι πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός. Οι λόγοι είναι αρκετοί και σημαντικοί. Για αρχή το απλό προφίλ μέλους δεν μπορεί να έχει πάνω από 5.000 φίλους! Ο αριθμός αυτός είναι μικρός για κάποια διάσημα πρόσωπα με αποτέλεσμα να βλέπουμε το άσχημο φαινόμενο ύπαρξης δεύτερου και τρίτου προφίλ! Αυτό έτσι και αλλιώς δεν επιτρέπετε και υπάρχει κίνδυνος διαγραφής του λογαριασμού από το Facebook!
Κάτι άλλο που πρέπει να σκεφτούν όσοι χρησιμοποιούν τα προφίλ με αυτόν τον ανορθόδοξο τρόπο είναι ότι αν τα μέλη καταφέρουν να καταλάβουν ότι το προφίλ αυτό ανήκει πραγματικά σε μια εταιρία που τους ενδιαφέρει ίσως διστάσουν να στείλουν Friend Request αφού δεν μπορούν να δουν πληροφορίες και δεν γνωρίζουν αν θα τους δεχτεί ο κάτοχος του προφίλ. Γενικά όλη αυτή η διαδικασία είναι περιττή αφού με ένα απλό Become a fan ο κάθε ένας μπορεί να παρακολουθεί αυτό που τον ενδιαφέρει. Το θέμα είναι να κάνουμε τη ζωή του κοινού μας εύκολη! Παράλληλα αρκετά μέλη δεν επιθυμούν να φαίνεται στους φίλους τους μία εταιρία ή θέλουν να κρατάνε την λίστα των φίλων τους καθαρή και αληθινή και γι’ αυτό προτιμάνε τα Pages που έχουν δικό τους ξεχωριστό σημείο εμφάνισης.

fbpage Pages

Οι Σελίδες του Facebook (Facebook Pages – Public Profiles) από την άλλη απευθύνονται σε εταιρίες, οργανισμούς και δημόσια πρόσωπα και μετά τις τελευταίες αλλαγές στην δημοφιλή υπηρεσία έχουν αποκτήσει πραγματικά περίοπτη θέση στο κοινωνικό δίκτυο. Στην αρχική μορφή τους είχαν ελάχιστη viral δυναμική αφού δεν εμφάνιζαν σχεδόν τίποτα στο News Feed των μελών. Τώρα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά αφού όλες οι “ιστορίες” που εμφανίζονται στην κάθε Page εμφανίζονται και στο News Feed όλων των fan της! Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο μεγάλη δυναμική μπορεί να δώσει σε κάποια εταιρία, για παράδειγμα, αυτή η άμεση, καθημερινή επαφή με τους πελάτες της που είναι παράλληλα και fans της στην σελίδα της στο Facebook. Ενημερώσεις για νέες προσφορές, εκδηλώσεις, νέες φωτογραφίες και σχόλια εμφανίζονται άμεσα σε όλους χωρίς να απαιτούν χρονοβόρες ενημερώσεις με απ’ ευθείας μηνύματα και άλλους τρόπους.
Οι Σελίδες επίσης επιτρέπουν την χρήση εφαρμογών και άλλες διευκολύνσεις που δεν είναι διαθέσιμες στα απλά προφίλ δίνοντας την δυνατότητα δημιουργίας tailor-made εφαρμογών που δίνουν πολλές περισσότερες δυνατότητες προβολής και διαδραστικότητας. Πολλές μεγάλες εταιρίες έχουν δημιουργήσει ολόκληρες καμπάνιες μέσα από την Σελίδα τους στο Facebook με εξαιρετικά και μετρήσιμα αποτελέσματα.

group Groups

Τα Groups είναι η λιγότερο επιθυμητή λύση για μία εταιρία, οργανισμό ή διάσημο πρόσωπο αφού η δυνατότητες που προσφέρουν είναι αρκετά μικρότερες από τις Σελίδες. Δυστυχώς οι αναρτήσεις που γίνονται στα groups δεν εμφανίζονται στο News Feed των μελών τους και όποιοι θέλουν να παρακολουθήσουν το τι συμβαίνει σε αυτά θα πρέπει να θυμούνται και να τα ελέγχουν καθημερινά.
Φυσικά υπάρχουν λόγοι για να δημιουργήσει κάποιος ένα group αφού το Facebook δεν επιτρέπει την δημιουργία Σελίδων για οποιοδήποτε λόγο θέλει ο καθένας (και εφαρμόζει τους κανονισμούς με διαγραφές!). Έτσι group διαμαρτυρίας για διάφορα θέματα, γκρουπ συμμαθητών, ενδιαφερόντων κτλ πρέπει να προβάλλονται μέσα από κάποιο group και όχι μέσα από Pages.
Πριν τις αλλαγές στις Σελίδες τα γκρουπ ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή αφού οι περιορισμένες τους δυνατότητες ήταν καλύτερες από τις ανύπαρκτες των Σελίδων. Τώρα πια όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος για μία εταιρία αν τα χρησιμοποιήσει αφού τα μέλη δέχονται τις πληροφορίες από το News Feed και δεν τις ψάχνουν γυρνώντας από group σε group!

Ακόμα και αν έχετε επενδύσει σημαντικό χρόνο στην δημιουργία του profile σας ή του group σας και έχετε συγκεντρώσει ένα σημαντικό αριθμό μελών πραγματικά αξίζει τον κόπο να προχωρήσετε στις απαραίτητες αλλαγές με βάση αυτά που είπα παραπάνω. Τα πλεονεκτήματα είναι τόσο μεγάλα που αξίζουν τον κόπο που θα κάνετε για να φέρετε τα μέλη του group (ή του προσωπικού profile σας) στην Σελίδα σας. Θα χρειαστεί να στείλετε κάποια προσωπικά μηνύματα (έστω και μαζικά μέσα από group) για να ενημερώσετε τα μέλη για την αλλαγή, μετά θα κάνετε invite στην νέα σελίδα τους φίλους σας και σιγά σιγά θα διαπιστώσετε ότι όχι μόνο θα έχετε περισσότερα μέλη από πριν αλλά θα έχετε και μεγαλύτερη διαδραστικότητα μαζί τους!

Όλα τα παραπάνω αποτελούν απλά ένα οδηγό σωστής χρήσης των μηχανισμών που προσφέρει το Facebook αλλά δεν πρόκειται να εξασφαλίσουν την επιτυχία! Αυτή έρχεται μόνο με την προσωπική δουλειά και συμμετοχή, την καθημερινή ενημέρωση και την συζήτηση με τα μέλη.
Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε κινήσεις και στρατηγικές για μία πετυχημένη παρουσία τόσο στο Facebook όσο και στα Social Media γενικότερα.

{ Εσείς τι έχετε να παρατηρήσετε για τα παραπάνω και την χρήση του Facebook από εταιρίες; Σχολιάστε! }

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives