Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

Το Facebook Μετράει την Ευτυχία και Δείχνει το Μέλλον της Διαφήμισης

horse laughPhoto by Bill Gracey under CC on Flickr

Είναι γνωστό ότι το Facebook συγκεντρώνει ένα τεράστιο (πραγματικά εξωφρενικό) αριθμό πληροφοριών για τα μέλη του. Κάποιες από αυτές τις πληροφορίες ενδέχεται να τις χρησιμοποιήσει για ακόμα πιο στοχευμένες διαφημίσεις, έρευνες και ότι άλλο σκεφτεί ο Mark Zuckerberg και η ομάδα του.

Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από δεκάδες διαφορετικές πηγές και περιλαμβάνουν από ξεκάθαρες αναφορές των μελών (π.χ. ενδιαφέροντα, αγαπημένες ταινίες κτλ στο προφίλ) μέχρι και προσπάθεια ανίχνευσης ενδιαφερόντων από τις αναζητήσεις αλλά και συναισθημάτων μέσα από τα status updates! Φανταστείτε τις δυνατότητες μίας διαφημιστικής πλατφόρμας που θα μπορεί να εμφανίζει διαφημίσεις σε όσους είναι χαρούμενοι ή στεναχωρημένοι, σε όσους θριαμβολογούν για την ομάδα τους και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.

Οι δυνατότητες είναι πραγματικά πολλές και σίγουρα μιλάμε για ένα νέο πεδίο που μελλοντικά ενδέχεται να μας απασχολήσει ιδιαίτερα τόσο όσο αφορά τα πιθανά κέρδη αλλά και όσο θα αφορά άλλες επιπλοκές όπως το απόρρητο, τα προσωπικά δεδομένα και πολλά άλλα αν και είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό, μετά από αντιδράσεις μελών και δημόσιων φορέων, το  Facebook έχει λάβει ιδιαίτερα μέτρα για την προστασία των μελών του. Προς το παρών φαίνεται ότι δεν θα υπάρξει ατομική χρήση των πληροφοριών αυτών παρά μόνο η συγκέντρωση τους σε απρόσωπα σύνολα.

Τα παραπάνω δεν εμποδίζουν το Facebook να μας επιδεικνύει κάποιες εντυπωσιακές τεχνολογίες που αναπτύσσει και που αφορούν την ανάλυση συναισθημάτων με βάση τα status updates.
Έτσι πρόσφατα ανακοίνωσε την εφαρμογή Μέτρησης Εθνικής Ευτυχίας των Η.Π.Α (Gross National Happiness Index)!

facebook_happiness

Όσο αστείο και αν ακούγεται τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά αφού τα ευρήματα που δείχνουν υψηλά επίπεδα ευτυχίας ή στεναχώριας των μελών συμπίπτουν με συγκεκριμένες μέρες που τα δικαιολογούν. Υψηλά επίπεδα χαράς διαπιστώθηκαν σε ημέρες αργιών, στην εκλογή του Obama και σε διάφορες μεγάλες γιορτές όπως το Πάσχα και τα Χριστούγεννα.
Από την άλλη οι μέρες με την μεγαλύτερη στεναχώρια τον τελευταίο καιρό ήταν η μέρα που έγινε το κραχ στα Ασιατικά χρηματιστήρια και που πέθανε ο ηθοποιός Heath Ledger αλλά και φυσικά η μέρα του θανάτου του Michael Jackson που είδαμε πόσο επηρέασε ολόκληρο το Internet.

FBGNHScreenshot from RWW

Ο αλγόριθμος φαντάζομαι θα είναι αρκετά περίπλοκος αλλά με απλά λόγια και με βάση αυτά που λέει το Facebook λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό των συναισθημάτων. Για παράδειγμα οι λέξεις “happy” “yay” και “awesome” θεωρούνται θετικές και οι “sad” “doubt” και “tragic” σας αρνητικές.

Αν και τα αποτελέσματα της εφαρμογής είναι πάνω – κάτω αναμενόμενα το γεγονός ότι μετριούνται μόνο από τα status updates των μελών ενός site κοινωνικής δικτύωσης είναι εντυπωσιακό και χαρακτηριστικό για το τι θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον.
Μπορείτε να δείτε όλα τα αποτελέσματα και τις ημερομηνίες στην σχετική εφαρμογή του Facebook.

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives