Newsbytes.gr

Newsbytes.gr

Διαφημίσεις στο Timeline του Twitter: Παρούσες αλλά Διακριτικές!

Το Twitter είναι μία από τις πιο hot startups των τελευταίων χρόνων με συνεχή ανοδική πορεία παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με την τεχνολογία, τις συνεχής διοικητικές ανακατατάξεις, την καθυστέρηση όσο αφορά νέα features και τον έντονο ανταγωνισμό. Τα μέλη αυξάνουν, η αποτίμηση της αξίας της εταιρείας αυξάνει αλλά από πλευράς εσόδων η εταιρεία έχει μείνει εξαιρετικά πίσω.

Στο τομέα αυτό οι προσπάθειες εστιάζονται, φυσικά, στην διαφήμιση. Εδώ και ενάμιση χρόνο έχουμε γράψει για τα διαφημιστικά σχέδια της εταιρείας και από ότι φαίνεται το συγκεκριμένο πλάνο συνεχίζει να εξελίσεται χωρίς να έχει εφαρμοστεί ακόμα ολόκληρο.

Μέχρι τώρα υπάρχουν τα Promoted Tweets που εμφανίζονται στην αναζήτηση και τα Promoted Trends που εμφανίζονται στα trending topics. Για τα δεύτερα γνωρίζουμε ότι κοστίζουν 120.000 δολάρια την ημέρα αλλά το inventory τους είναι αρκετά μικρό οπότε τα έσοδα τους δεν προσφέρουν στην εταιρεία αυτό που χρειάζεται.

Τώρα πια φαίνεται ότι η εταιρεία αποφάσισε να τολμήσει το μεγαλύτερο βήμα της εισάγοντας της διαφημίσεις μέσα στο timeline των χρηστών με ένα έξυπνο και ιδιαίτερα διακριτικό τρόπο.

Σύμφωνα με ένα άρθρο στο blog της εταιρείας αυτά τα Promoted Tweets ή αλλιώς Timely Tweets θα εμφανίζονται στο πάνω μέρος του timeline όταν κάποιος μπει στο Twitter (για αρχή μόνο στο web), θα κατεβαίνουν προς τα κάτω όπως τα κανονικά tweets, θα εμφανίζονται μόνο μία φορά, θα αναφέρουν ότι είναι promoted tweets και θα προέρχονται μόνο από εταιρείες και οργανισμούς που ο χρήστης ήδη κάνει follow. Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα να διαγράφονται από το timeline με ένα απλό κλικ.

twitter promoted tweets

Η δοκιμαστική περίοδος ξεκινάει σήμερα και θα κρατήσει αρκετές εβδομάδες. Στην περίοδο αυτή το Twitter συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Dell, το ισοτονικό ποτό Gatorade, η γνωστή  Groupon, το τηλεοπτικό κανάλι HBO,  το Microsoft Xbox, η Red Bull, τα πάντα social Starbucks και αρκετές άλλες ενώ άλλες συνεργασίες αναμένονται σύντομα. Επίσης αν ακολουθείτε και κάποιους φιλανθρωπικούς ή οικολογικούς οργανισμούς όπως οι charity: waterMake-A-Wish FoundationRoom to ReadThe American Red Cross και το Water.org  ενδέχεται να δείτε promoted tweets και από αυτούς.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω οι διαφημίσεις αυτές αν και θα εμφανίζονται στο πολύ “ευαίσθητο” timeline κάθε χρήστη είναι ιδιαίτερα διακριτικές και δε νομίζω ότι θα δημιουργήσουν αντιδράσεις. Ο λόγος είναι ότι προέρχονται πάντα από εταιρείες και οργανισμούς που οι χρήστες ήδη ακολουθούν και άρα ενδιαφέρονται για τις ανακοινώσεις τους. Η μόνη διαφορά από ένα απλό tweet που κάνει κάποια εταιρεία είναι το ότι εξασφαλίζεται ότι οι χρήστες θα το δουν ανεξάρτητα από το πότε θα συνδεθούν με το Twitter.

Θεωρώ ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι σωστή αφού δεν αναγκάζει τα μέλη της να βλέπουν διαφημίσεις από εταιρείες πους δεν τους ενδιαφέρουν και αυτές που βλέπουν θα είναι μόνο για μία φορά.

Η παρακάτω εικόνα μας δείχνει πως το Twitter προωθούσε το νέο είδος διαφήμισης στους υποψήφιους διαφημιζόμενους:

promoted tweets

Από την άλλη πλευρά οι εταιρείες σιγουρεύονται ότι οι πελάτες και όσοι ενδιαφέρονται για τις προσφορές τους θα βλέπουν πάντα τις ανακοινώσεις και τις προσφορές τους αλλά θα πρέπει πρώτα να αποκτήσουν πολλούς followers. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να εφαρμόσουν μία σωστή social media στρατηγική που να προσφέρει περισσότερα από απλές ανακοινώσεις και διαφημίσεις!

Δεν γνωρίζω αν τα Promoted Tweets (σε αναζήτηση, trends και τώρα timeline) θα είναι αρκετά για να θεωρηθεί κερδοφόρο το Twitter. Το επόμενο βήμα είναι σίγουρα η εμφάνιση των παραπάνω διαφημίσεων και στο timeline των mobile ή desktop app και στο API αλλά και αυτό δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό αφού ακολουθούνται οι παραπάνω προδιαγραφές. Αυτό που ίσως είναι ανησυχητικό στο μέλλον θα είναι η αναζήτηση νέων λύσεων εάν και εφόσον τα παραπάνω δεν προσφέρουν τα αναμενόμενα από πλευράς εσόδων αφού οι λύσεις αυτές ίσως είναι πιο επιθετικές και ενοχλητικές.

Σε πολλά άρθρα έχω γράψει για την έλλειψη καινοτομίας στο Twitter και την απαράδεκτη καθυστέρηση στην εισαγωγή νέων features και υπηρεσιών. Η συγκεκριμένη υπηρεσία αν και εφαρμόζεται, όπως φαίνεται σωστά, καθυστέρησε πάρα πολύ! Ελπίζω η επιστροφή του Jack Dorsey (συνιδρυτή και τώρα executive chairman) να βελτιώσει τα παραπάνω και να δώσει πάλι στο Twitter την φρεσκάδα που του λείπει!

(Από την επόμενη εβδομάδα θα είμαστε σε διακοπές! Για σημαντικές ειδήσεις ακολουθήστε την Σελίδα του NewsBytes στο Facebook!) 

 

Manogr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...

NewsBytes.gr

Πάθος για την τεχνολογία, το internet, το social networking, την blog & net κουλτούρα, τα gadget...





Archives